ÚĽUV a jeho súčasná tvár
Martina Bizovská
Celospoločenské zmeny, ktoré na Slovensku nastali po roku 1989, sa dotkli jednotlivcov aj inštitúcií. Aj Ústredie ľudovej umeleckej výroby prešlo zložitou cestou, ktorá smerovala najmä k otvoreniu sa verejnosti. Inštitúcia naďalej podporovala starostlivosť o ľudovú umeleckú výrobu a snažila sa posúvať tvorbu výrobcov vďaka skúseným výtvarníkom. Po roku 1989 sa však činnosť ÚĽUV-u začala sústreďovať aj na sprostredkovanie poznatkov, ktoré sa vďaka činnosti odborných zamestnancov za dlhé roky existencie podarilo zhromaždiť, cez rozsiahlu informačnú, vzdelávaciu, výstavnú, publikačnú i propagačnú činnosť určenú širšej verejnosti. Prostredníctvom najvýznamnejších udalostí, dátumov a míľnikov posledných tridsiatich rokov sa pozrieme na súčasnú tvár ÚĽUV-u.
Ďalšie články časopisu Remeslo Umenie Dizajn 02/2020:
- ÚĽUV a jeho súčasná tvár
- Nazývajme veci pravým menom
- Vizuálna tvár folklórnej tradície a jej premeny
- Globálna ochrana rozmanitosti
- V hlavnej úlohe hudobné nástroje
- Môj život s keramikou
- Oceňovanie výrobcov majstrovským titulom
- Remeslá nikdy nezhasnú...
- 75 rokov ÚĽUV-u
- Noví majstri: Okúzlená brezovskou čipkou v tradičnom odeve
- Noví majstri: Mäkučké vlnenie
- Trendy v reštaurovaní: v minulosti a dnes
- Tkanie súčasnosti
- Moja cesta za výšivkami
- Minulosť a súčasnosť Slovenskej ľudovej majoliky v Modre
- Forma súčasnosti s dušou minulosti
- Výstava Majstri hudobných nástrojov
- Novinka v edícii Pramene
- Z edície ÚĽUV deťom
- Návrat k vlne