2017
RUD 2017-1 | RUD 2017-2 | RUD 2017-3

Hračka ako suvenír

Katarína Trnovská

Hračka ako suvenírMiniatúry významných pamiatok alebo osobností, ako ich poznáme dnes, sa začali objavovať až po druhej svetovej vojne, v časoch výraznej popularizácie turizmu. Zväčša to boli drobné predmety (pohľadnice, lyžičky, misky a pod.), ktoré svojou formou nabádali cestovateľov na zberateľstvo. Aj hračka bola v minulosti súčasťou ponuky spomienkových predmetov. Išlo však o produkt, ktorý reprezentoval najmä tradičné výrobné postupy a materiál daného regiónu. Dnes sa turistický priemysel programovo zaoberá analýzou konkrétnych cieľových skupín, aby mohol čo najlepšie nastaviť marketingové stratégie generujúce zisk. Keďže trendom je cestovanie s deťmi, hračka sa stáva samostatnou kategóriou spomienkového sortimentu. Autorka článku predstavuje niekoľko vydarených domácich a zahraničných príkladov.

 

 

Ďalšie články časopisu Remeslo Umenie Dizajn 03/2017: