2014
RUD 2014-1 | RUD 2014-2 | RUD 2014-3 | RUD 2014-4

Modrotlačové kódy vs. kópie

Michala Lipková

Modrotlačové kódy vs. kópieRôzne prístupy k rovnakej téme – modrotlači ilustruje sedem študentských projektov.
Alena Krčová sa rozhodla použiť pre svoj inovatívny projekt – svietidlo Lucerna geometrickú štruktúru hexaflexagón. Použila minimalistické vzory indigom farbených látok s tlačenými dekormi, ktoré aplikovala v kontexte súčasnej technológie.
Tatiana Turňová sa modrotlačou inšpirovala pri jej výrobku FolkBag, dámskej plstenej kabelke, pri ktorej nevystavuje modrotlač navonok, naopak – používa ju ako podšívku. Nikoleta Čeligová aplikovala vzor pôvodne prebraný z textílie na sedací nábytok Indigo.
Radka Ščepánková vo svojej kolekcii šperkov Zhmotnená modrotlač interpretuje konkrétny vzor modrotlače. Geometrická štruktúra šperku odkazuje na pôvodné pravidelné vzorovanie textílií.
Jednoduchý odev Repeat the blueprint past Petry Huraiovej tvorí kombinácia originálnej modrotlačovej textílie a bieleho bavlneného úpletu. Autorka sa inšpirovala skladaním pôvodných plisovaných sukní na krojoch.
Ján Jánoš interpretuje tému modrotlače v diele na hranici úžitkového umenia a objektu. Práca spracováva tému vyjadrovania vlastného názoru. Projekt pracuje s modrotlačovými formami ako s predmetmi určenými na opakované otláčanie.
Jana Spišáková prostredníctvom dizajnu poštových známok prepája kultúru dvoch krajín – krajinu, z ktorej sa zásielka odosiela a kam smeruje, v priehľadných vrstvách. Na ilustrovanie konceptu autorka zvolila modrotlačový vzor pochádzajúci z východného Slovenska, ktorý konfrontuje s dekorom nórskeho tradičného odevu.

 

 

Ďalšie články časopisu Remeslo Umenie Dizajn 03/2014:

 

ULUV.sk > ÚĽUV > Časopis R_U_D > Archív ročníkov R_U_D > Rok 2014 > RUD 03/2014 > Modrotlačové kódy vs. kópie