Čepiec a obrúčka – nový příběh
Diplomovka Moniky Hanečkovej spája ľudské osudy minulosti s prítomnosťou. Nie je formálnym dielom. Má myšlienku, posolstvo, zámer, ale predovšetkým koncept. Je založené na príbehu, resp. na príbehoch. Oživuje predmety minulosti nájdené, nepotrebné, vyradené – neupotrebiteľné. Fragmenty čepcov, ktoré kedysi mali hlbší symbolický význam v živote svojich nositeliek, povyšuje do sveta voľného výtvarného umenia a dáva mu nový život. Ako hovorí „Čepiec – znak vydatej ženy v ľudovom prostredí – som pretransformovala do súčasnej podoby charakterizujúcej stav vydatej ženy – obrúčky, využívajúc súčasné technológie a materiály v spojitosti s ručnou prácou.“ Monika Hanečková študovala šperk. Jej tvorba však vždy bola charakteristická neortodoxným ponímaním tohto média. Prekračovala hranice odborov a médií, experimentovala, analyzovala a prichádzala s inovatívnymi riešeniami. Interaktívny charakter jej tvorby je momentom, ktorý dáva najväčšiu perspektívu jej ďalším snaženiam.
Ďalšie články časopisu Remeslo Umenie Dizajn 03/2011:
- Z dielne Evy Kováčovej / Oľga Danglová
- Jozef Tomčala – farebná hra s ohňom / Nora Čechmánková
- Amália Schönová – ažúrové tkaniny v novom prostredí / Anna Chlupová
- (Ne)tradičné kurzy
- Vzorkovnice skalického výšivkárskeho družstva / Mária Zajíčková
- Skalické svadobné torty / Mária Zajíčková
- Tvorivé záujmy človeka / Eva Pančuhová
- Prezliekanie v čase / Adriena Pekárová
- Folklore is Alive! / Jolana Součková
- Na pôjde PUOJD / Eva Trilecová
- Čepiec a obrúčka – nový příběh / Juraj Čarný
- Rub a líce / Silvia Fedorová
- 100% the way of(f)... / Mária Nepšinská
- Presahy výšivky / Michal Stolárik
- Krok za krokom – objavujeme stratené v čase Marta Bošelová, Pavol Rusko