Popular
Dizajn do ulíc
Značka Popular vznikla v roku 2002 a postupne dostávala ďalší rozmer od grafického dizajnu k produktovému. Dvojica mladých dizajnérov Michal Rafaj a Zuzana Kubánová sa v čase silného tlaku globalizácie snažia ísť opačnou cestou a ponúknuť jedinečný pôvodný dizajn, vyrábaný v menších či väčších sériách a presadiť sa na trhu. Ich vizuálny štýl charakterizuje využívanie rôznych popkultúrnych symbolov a retro motívov, ktoré pretvárajú do vtipných a trefných potlačí tričiek i ostatných výrobkov. Základným grafickým prvkom je panáčik Popular vyjadrený v logotype. Tento symbol je modifikovateľný a objavuje sa v rôznych grafických variáciách. V auguste svoju najnovšiu produkciu tričiek, tašiek a módnych doplnkov predstavili v Dizajn štúdiu ÚĽUV. Rozhovorom s dvojicou Michalom Rafajom a Zuzanou Kubánovou začíname sériu článkov o tom, ako sa mladým dizajnérom a výtvarníkom darí po skončení školy uplatniť sa v praxi.
Ďalšie články v časopise Remeslo, Umenie, Dizajn 03/2007:
- O dialógu s hlinou
- Štefan Oriško: Slovenský keramický rok
- Mária Nepšinská: Kmitočet pružného prostredia
- Zuzana Šidlíková: Wearable – nositeľný alebo vhodný na nosenie na tele
- Adriena Pekárová: Bienále textilnej miniatúry 2007
- Ľubica Pavlovičová: Made in Germany
- Mária Nepšinská: Sympózium umeleckého šperku Kremnica ‘07
- Popular
- V krajine remesiel
- Rezbárske sympózium v Hamuliakove
- Noví majstri
- Ľuba Paučulová: Remeslo v architektúre – tradičné kamenárstvo
- Tatiana Figurová: Výšivka krivou ihlou
- Iveta Zuskinová: Ovčiarske múzeum - Galéria ľudového výtvarného prejavu