Viera Kleinová: Drotár
V druhej polovici 20. storočia sa drôt, materiál tradičného slovenského remesla, začal vnímať ako nositeľ výtvarnej hodnoty a jeho potenciál objavili výtvarní umelci, umeleckí remeselníci, dizajnéri. Dnes sa mu venuje čoraz viac ľudí v širokej škále disciplín od tvorby šperku, zdobenia kraslíc, cez voľné umenie až po produktový dizajn. Slavo Pecúch sa s drotárstvom zoznámil ako absolvent kurzu v roku 1997 a odvtedy sa ním intenzívne zaoberá, dnes už profesionálne. A hoci za sebou nemá výtvarné alebo dizajnérske školenie, ukazuje sa, že má prirodzené nadanie. V jeho prípade nejde o reprodukciu klasických drotárskych vzorov a sledovanie mainstreamovej línie, ale hľadanie vlastnej, originálnej cesty. Jeho tvorba sa profiluje od dekoratívno-klasickej línie smerom k dôrazu na optický účinok čistej, nezdobenej, hustej kovovej siete. Využíva klasické i svoje vlastné techniky pletenia drôtu, ktorý niekedy kombinuje i s inými technikami a materiálmi.
Ďalšie články v časopise Remeslo, Umenie, Dizajn 01/2005:
- Viera Kleinová: V hodvábe a plsti
- Viera Kleinová: Drotár
- Eva Trilecová: Materiály s pamäťou
- Tibor Uhrín: O kvalite a efektivite remesla
- Martin Mešša: Originalita spojená s tradíciou – Tibor Kobliček
- Ester Plicková: Podoba človeka v tradičnej hrnčiarskej plastike
- Alžbeta Gazdíková: Zabudnutá zručnosť
- Martin Mešša: Šarišský pačvork zo začiatku 19. storočia
- Elena Beňušová: Tkáčske remeslo – výrazný oravský fenomén súčasnosti
- Anna Chlupová: Ozdobné vreckovky
- Lukáš Janoška: Furmanská krása
- Lukáš Janoška: Trendy v pohorelskej výšivke