Eva Trilecová: Materiály s pamäťou
Dizajn Petra Humaja nachádza uplatnenie v rôznych podobách, formách a oblastiach života - v grafike, priemysle a úžitkovom umení.. Jeho tašky z ručne tkaného konopného plátna a neindustriálnej hladenice (hovädzej kože) sú originálne kusy. Novú „surovosť“ konopného plátna posúva do polohy jedného zo súčasných dizajnérskych trendov, ktorý vychádza z remesla a regionálnych tradícií. Technologickým postupom tlače vytvára na povrchu plátna reliéfny štrukturálny dekor. Protiváhou konope ako prírodného materiálu v taškách Petra Humaja je hladenica, ktorá nie je priemyselne spracovaná a zachováva si určitú črtu živočíšnej tuhosti a surovosti. Neindustriálna hladenica je doplnená pri niektorých kabelkách kovovými prvkami. Chlopne kabeliek dotvárajú abstraktné maľby s pastóznym povrchom vo farebnom spektre od striebornej cez svetlo- a tmavomodrú po žltú.
Ďalšie články v časopise Remeslo, Umenie, Dizajn 01/2005:
- Viera Kleinová: V hodvábe a plsti
- Viera Kleinová: Drotár
- Eva Trilecová: Materiály s pamäťou
- Tibor Uhrín: O kvalite a efektivite remesla
- Martin Mešša: Originalita spojená s tradíciou – Tibor Kobliček
- Ester Plicková: Podoba človeka v tradičnej hrnčiarskej plastike
- Alžbeta Gazdíková: Zabudnutá zručnosť
- Martin Mešša: Šarišský pačvork zo začiatku 19. storočia
- Elena Beňušová: Tkáčske remeslo – výrazný oravský fenomén súčasnosti
- Anna Chlupová: Ozdobné vreckovky
- Lukáš Janoška: Furmanská krása
- Lukáš Janoška: Trendy v pohorelskej výšivke