Anna Ondrušeková: Cítenie so sklom
Sklárska výtvarníčka Eva Fišerová získala technické a technologické vedomosti na Strednej priemyselnej škole sklárskej v Lednických Rovniach. Počas akademického štúdia u prof. Ciglera hľadala vlastný spôsob vyjadrenia, ktorý vyplýval z jej vnímania sveta. Po ukončení štúdia sa venovala tvorbe sklenených objektov z bezfarebného skla s vnútornými štruktúrami bublín a závojov. Charakteristický tvar hmoty s vnútorným životom bol ideálny pre dokončenie celoplošným brúsením a leštením. V 80. rokoch ju zaujala farebnosť objektov. Vznikali tavené a brúsené sklenené objekty jemnej farebnosti tvarovo veľmi diferencované. Každý z nich predstavoval osobitý problém, ktorý sa týkal napr. ťažiska, rovnováhy, asymetrie, kontinuity. V 90. rokoch začala rozrušovať jednoliaty povrch štruktúrami, pracovala naďalej s jemnou farebnosťou a v tejto technike vytvorila veľké sklenené skulptúry. Tie ju priviedli až k presahu skla do iného materiálu - bronzu. Dizajnu sa nevenuje. „Je to presne vymedzená práca, ktorá svoju invenciu konfrontuje s technológiou, ekonómiou a obchodom.“
Ďalšie články v časopise Remeslo Umenie Dizajn 04/2004:
- Štefan Oriško: Gabriela Luptáková – Povolanie: keramikárka
- Anna Ondrušeková: Cítenie so sklom
- Jana Oravcová: Utajené histórie...
- Kruhy na vode 2004
- Nové tendencie Rozhovor s riaditeľom ÚĽUV Ing. Milanom Beljakom
- Eva Ševčíková: Keramika, ktorú poznáte podľa zvuku Kamenina Miloslava Orságha
- Elena Beňušová: Oravský kameň a jeho cesty
- Juraj Zajonc: Božena Janeková – Spájanie tradičných a súčasných hodnôt
- Martin Mešša: Dary lásky
- Juraj Zajonc: Vzorníky, modelbuchy, musterbuchy alebo o pôvode výšivkových motívov časť druhá: Slovensko
- Mária Zajíčková: Peter Zoričák – Drevený pokus